Werken voor de Gemeente Drimmelen?
De digitale transformatie, gecombineerd met doorlopende ontwikkelingen zorgen voor veranderingen in de informatiebehoeften en processen van alle afdelingen in onze organisatie. Jij geeft leiding aan de projecten die vanuit ons informatiebeleidsplan 2024 -2027 op de projectportfolio-kalender zijn geplaatst. Dit zijn projecten die bijdragen aan de invulling van het dienstverleningsconcept, het verbeteren van het informatiebeheer en het naar een hoger plan tillen van de bedrijfsvoering. Het gaat dus verder dan alleen de informatie- voorzieningsprojecten leiden.
Vacature Projectleider informatievoorziening (36 uur per week)
Jij gaat je samen met de vakafdelingen bezighouden met het verbeteren van de gemeentelijke processen. Nadat een initiatief is geprioriteerd, leid jij het hele proces van het formuleren van de projectopdracht tot het opleveren van het decharge document. Hierbij werk je nauw samen met de betrokken managers, functioneel beheerders, de informatieadviseur, de vakspecialist(en) en onze IT-partners. Dit vraagt naast kennis en ervaring, uitstekende sociale vaardigheden en overtuigingskracht.
Schakelen en verbinden
- Samen met de opdrachtgever formuleer jij de projectopdracht en het beoogde resultaat. Jij stelt samen met de opdrachtgever de projectorganisatie samen. Vervolgens maak je met het projectteam het projectplan met daarin de vertaling naar de benodigde activiteiten en Jij werkt in een politieke context en krachtenveld met een gemeenteraad, college en soms regionale samenwerkingen. Je weet belangentegenstellingen in goede banen te leiden.
- Je leidt het projectteam, stuurt collega’s aan, stelt alle beslisdocumenten op en verzorgt de interne en externe project-communicatie. De project-risico’s breng je in kaart, inclusief de te nemen maatregelen om deze te mitigeren. En natuurlijk stem je af met de opdrachtgever. Ook behoren het implementeren van beheersmaatregelen en het bewaken van het projectbudget tot jouw verantwoordelijkheden. Denk hierbij aan het adviseren aan de stuurgroepen en opdrachtgever over de te nemen acties en interventies op zowel het gebied van capaciteit, kwaliteit, het resultaat en de organisatie. Tot slot rapporteer je over het eindresultaat van ieder project, draagt zorg voor een evaluatie en stelt een decharge-document op.
Wat breng jij mee naar Drimmelen?
- Minimaal HBO-werk- en denkniveau, bij voorkeur met een bedrijfskundige of bestuurskundige achtergrond;
- Je hebt kennis van PRINCE2 en hebt bij voorkeur een IPMA-C certificering;
- Je kan enthousiasmeren waarmee je draagvlak creëert in de organisatie;
- Je hebt een klantgerichte houding, bent analytisch, hebt een positief kritische houding, bent je bewust van je omgeving en beschikt over uitstekende communicatie- en adviesvaardigheden.
Wat bieden we jou?
- Jouw salaris is vastgesteld op schaal 10, maximaal €5.247,00 op basis van een 36-urige werkweek (wordt op 1/10/2024 met 1,25% verhoogd). Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar, bij goed functioneren wordt deze omgezet in onbepaalde tijd. Ook krijg je een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris. Dat kun je gebruiken voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets, maar kan je ook laten uitbetalen. De CAO-gemeenten is van toepassing en voor jouw pensioenopbouw val je onder het ABP.
- Een fijn werkklimaat en een goede balans tussen werk en privé zijn bij ons heel belangrijk, omdat we dan samen met plezier werken. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zijn daarom vanzelfsprekend, met ruimte voor een persoonlijke invulling: koop en verkoop van verlof, flexibele invulling van de werktijden (thuiswerken én ontmoeten op kantoor) en gerichte opleidingsmogelijkheden. Je krijgt een laptop en mobiele telefoon.
De gemeente Drimmelen is jouw beste keuze
- Welkom bij ons! Jouw team Informatievoorziening maakt deel uit van de afdeling Middelen. Ons team bestaat nu uit een informatieadviseur, coördinator en de functioneel beheerders van onze bedrijfskritische applicaties . De lijnen zijn kort en informeel en dat werkt prettig.
- Maak jouw ambities waar. Werk je bij de gemeente Drimmelen, dan heb je hart voor de samenleving. Daar zetten we ons dagelijks met veel energie voor in. Je krijgt volop mogelijkheden om je te ontwikkelen, zodat je jouw talenten optimaal benut.
- Drimmelen, daar wil je gewoon graag werken! Met zo’n 120 km2 is onze blauwgroene gemeente qua oppervlakte een van de grotere gemeenten van Midden- en West-Brabant. Met een flink stuk buitengebied, de Biesbosch, zes woonkernen en twee buurtschappen is de gemeente Drimmelen niet voor niets een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
We kijken uit naar je sollicitatie
Past deze functie helemaal bij jou? Reageer dan snel! Want wij sluiten de vacature zodra wij de geschikte kandidaat gevonden hebben. Ben jij dat? Solliciteer via Werkeninwestbrabant.nl
Het kan zijn dat wij in het kader van een sollicitatie social media raadplegen.
Als medewerker van de gemeente Drimmelen heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag.