Aan de slag als Coördinator cluster financiën
Jouw werkgever
Drimmelen is een mooie blauwgroene gemeente in de provincie Noord-Brabant. Het bestaat uit de kernen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen. De gemeente telt 28.000 inwoners. Drimmelen ligt aan de rivier de Amer. Het mooie natuurgebied de Biesbosch behoort voor een aanzienlijk deel tot de gemeente Drimmelen. De gemeente Drimmelen is een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.
Wij zijn
Het cluster financiën maakt deel uit van de afdeling Middelen en is in ontwikkeling. Er lopen verschillende trajecten waaronder de vervanging van het financiële systeem en het herijken van de P&C cyclus. Het cluster zorgt voor alle taken op het gebied van financiële administratie en advies en organiseert de planning en control cyclus. Daarmee bevindt het cluster zich in het hart van de besluitvorming van de gemeente. De afdeling Middelen heeft daarnaast de clusters Facilitair/DIV, Informatievoorziening, P&O, Servicebalie, en Communicatie. Samen maken wij het werken voor de burger mogelijk in Drimmelen.
Vacature Coördinator cluster financiën
De functie
De manager Middelen zoekt een rechterhand op het gebied van financiën die het cluster financiën functioneel aanstuurt. Je bent verantwoordelijk voor de advisering aan de organisatie en het college van B&W, de inrichting van een effectieve P&C cyclus en een effectieve, volledige en correcte financiële administratie van de gemeente Drimmelen. Het cluster financiën heeft 4 adviseurs en 4 administratief medewerkers. Jij coördineert de werkzaamheden, werkt samen met het team aan verbeteringen van de dienstverlening en de werkprocessen en werkt aan de inrichting van de administratie. Je stimuleert en coacht de medewerkers in hun ontwikkeling en zorgt voor het halen van gezamenlijke resultaten.
Drimmelen is een platte organisatie en werkt met coördinatoren voor de dagelijkse aansturing van de clusters en een afdelingsmanager voor alles wat rechtspositionele gevolgen heeft. Concreet betekent dit dat je beoordelingen samen doet en je de coaching en opdrachtgeving zelfstandig uitvoert. In een goede samenwerking met de manager bedenk je samen de koers die jij vervolgens realiseert.
Het financiële systeem wordt vervangen en daarmee worden ook de werkprocessen herzien. Een belangrijke kans om jouw ideeën voor een perfecte efficiënte administratie te verwezenlijken. Je hoeft dit niet alleen te doen maar je speelt hier wel een belangrijke rol in. Je geeft richting hierin en zorgt voor de juiste capaciteit.
Jouw kwaliteiten
- Een WO werk- en denkniveau;
- Ervaring met het voeren van een financiële administratie bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie;
- Ervaring met het uitvoeren van de planning en control cyclus;
- Ervaring met coördinatie of leidinggeven of de wil en talent om dit te leren;
- Je hebt gemakkelijk inzicht en overzicht op processen en financiën en weet dit aan de organisatie over te brengen;
- Ambitie en betrokkenheid;
- De wil om te verbeteren;
- Je houdt van aanpakken;
- Je hebt het vermogen om effectief te kunnen samenwerken;
- Je hebt een verantwoordelijkheidsgevoel en je durft uitdagingen aan te gaan.
Wij bieden
Jouw salaris is vastgesteld op schaal 12 maximaal € 6.777,– op basis van 36-urige werkweek. (jouw salaris wordt op 1/10/2024 met 1,25% verhoogd i.v.m. de nieuwe CAO-gemeenten). Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. Bij goed functioneren wordt de arbeidsovereenkomst omgezet in onbepaalde tijd. Ook krijg je een individueel keuzebudget van 17,05% bovenop je salaris. Dat kun je gebruiken voor studie, extra verlof maar kan je ook laten uitbetalen. De CAO-gemeenten is van toepassing en voor jouw pensioenopbouw val je onder het ABP.
Een fijn werkklimaat en een goede balans tussen werk en privé zijn bij ons heel belangrijk, omdat we dan samen met plezier werken. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zijn daarom vanzelfsprekend, met ruimte voor een persoonlijke invulling: koop en verkoop van verlof, flexibele invulling van de werktijden (thuiswerken én ontmoeten op kantoor) en gerichte opleidingsmogelijkheden. Je krijgt een laptop en mobiele telefoon in bruikleen.
Solliciteren
Past deze functie helemaal bij jou? Reageer dan snel! Want wij sluiten de vacature zodra wij de geschikte kandidaat gevonden hebben.
Als medewerker van de gemeente Drimmelen heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag.